torsdag den 4. december 2008

Adventskrans



Jeg har sammensat en adventskrans - dog uden så meget krans. Ja, bedre sent end aldrig. Men sidste søndag var vi både inviteret til adventsbrunch og senere adventslagkage (min mor er lidt småskør), så der nåede vi knap nok at være hjemme. Men nu på søndag inviterer vi til advent (for når man får gæster, tager man sig sammen og rydder op/hænger hylder op/støvsuger), så vi skulle jo altså bruge en adventskrans. Jeg har sammensat den udelukkende af ting vi havde + ting fra Netto (fordi vi jo altså har brugt en masse penge på flybilletter): 8 små lys (30 kr.), 4 hjerter med tal (10 kr.), gør det selv-gavemærkesæt (10 kr.), gamle lysestager fra IKEA (åh nej, nu reklamerer jeg igen... jeg regner med at de snart ringer og vil ansætte mig som PR-medarbejder?) og et fad fra Cypern.

Jeg ved ikke rigtig om jeg er så stolt af den, det var ligesom om den så lidt sejere ud inden i mit hoved, men jeg satser da på, at den ser lidt finere ud, når lysene bliver tændt. Og apropos lys, hvordan plejer I/jeres mor så at bruge sådan en adventskrans? For det er gået op for mig, at det ligesom med de fleste andre juletraaditioner nærmest er et spørgsmål på højde med religion. Mine forældre har altid insisteret på, at den eneste rigtige måde at gøre det på er: 1 lys første søndag, 2 lys anden søndag osv. Men jeg har hørt om folk, der tænder alle lys på en gang før den 4. søndag?! How wild is that?! Spiser I så også risalamande juleaften? Og kalkun? :(

1 kommentar:

Anonym sagde ...

1 lys første søndag
2 lys anden søndag
3 lys tredje søndag
og alle 4 sidste søndag!

og helt sikkert risalamande! og And... Og måske flæskesteg :D :D :D