mandag den 16. februar 2009

Into the wild...





Jeg har lige set filmen Into the wild. Den er svær at se uden at blive en lille smule påvirket, især når man er en rastløs sjæl, som mig. Den handler om en ung mand, der forlader den trygge tilværelse og tager into the wild, nærmere bestemt Alaska - og på vejen dertil oplever en masse. På sin rejse læser han så selvfølgelig en masse klassikere.

Det er jo også et litterært tema, det her med at være on the road (pun intended...). Så jeg kom selvfølgelig til at tænke på da jeg læste The Motorcycle Diaries af Che Guevara. Jeg købte bogen, da jeg var i Cuba og var løbet tør for bøger. Jeg læste den den sidste uges tid, vi var der. Har jeg fortalt om Cuba i denne blog mon? Sikkert. Men det skal ikke holde mig fra at gøre det igen. Cuba var min meget korte dannelsesrejse - 3 uger! Men det var en kæmpe oplevelse. Og man tænker bare bedst og mest koncentreret, når man sidder i en cubablå bumlebus på 30. time på vej til den anden side af øen og kigger ud på bjerge, vejboder og ingenting.

Så derfor lige nogle billeder - lidt i kontrast til det vinterhvide landskab uden for mine nuværende vinduer...

Ingen kommentarer: