onsdag den 7. oktober 2009

Våd hund


I dag skulle jeg møde kl. 8 og lagde som sædvanlig ud med at sove over mig. Heldigvis havde jeg lagt tøj frem, for jeg havde en lang dag med forelæsning, frokostaftale og ikke mindst en jobsamtale: Så må man hellere se ordentlig ud. Så jeg var egentlig nogenlunde klar til dagen, da jeg efter en halv kop kaffe forlod min lejlighed.

Klar til noget som helst var jeg dog ikke, da jeg ankom til KUA. En halv times cyklen i støvregn kan man nemlig blive RET våd af. Mine støvler og alt mit tøj var altså gennemblødt. Så jeg sad og frøs til en forelæsning og måtte derefter cykle ind til byen i meget koldt og fugtigt tøj. Og så var det, at min indre shopaholic kom frem og fik slået fast, at det måtte være den perfekte undskyldning for at købe en meget stor trøje til den kommende vinter, til jobsamtalen og til i det hele taget at holde mig varm og tryg og glad. And so I did.

Har jeg for øvrigt fortalt, hvad der i øvrigt besværer mig i øjeblikket? Jeg har (muligvis?) forstuvet højre hånd ved en tragisk stormvejr-vælter-cykel-ned-over-hånd-ulykke. Den er i hvert fald blå og hævet og meget meget øm. Forestil jer lige at få en hverdag til at fungere uden at kunne bruge højre hånd til meget andet end at taste på tastaturet med. Med en finger. :/

Nå. Trøje, brunch og en tur i Blockbuster har reddet min dag og mit humør. Hvem var det, der sagde, at penge ikke kunne gøre en lykkelig?

1 kommentar:

Unknown sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.