fredag den 19. februar 2010

Udflugt

I søndags besluttede mig og Jesper os for at forlade København en dags tid for at få lidt frisk luft og se en masse farver i kunsten. Og for Jespers vedkommende: Læse en surrealistisk børnebog i et Æg.

En japansk kunstner havde udstyret et helt rum med spejle, vand og Tivoli-agtige minilamper.

Stranden uden for Louisiana lignede noget fra den sidste istid.

Intet museumsbesøg uden impulsindkøb af plakater i butikken. Den her har jeg dog drømt om siden jeg så The world is yours på Louisiana i oktober. Den er af Simon Evans, som jeg virkelig godt kan lide. Billedet må være en fiktiv fremstilling af en persons samtlige ejendele, medmindre Evans altså har smag for dametøj. Under hver ting står der en lille mere eller mindre meningsgivende tekst, fx "The shirt I met you in" (t-shirt), "Not my size" (kjole) eller "When people die we also cry for ourselves" (død potteplante). Da jeg så udstillingen faldt jeg også for en tegning af et metrooversigtskort over London, som han havde tilføjet lignende tekster - som et slags følelsesmæssigt landkort. Det havde de dog ikke i butikken, og jeg er nu egentlig også ganske tilfreds med denne (for øvrigt kæmpestore) plakat.

1 kommentar:

Stine sagde ...

Den udstilling så jeg også da jeg var på Louisiana, vildt sejt! Tror nok billederne er af hans og hans kærestes ting - deraf kvindetøjet. Man får lyst til at gøre det samme med sine egne ting. :)