søndag den 14. november 2010

Falsk gammelelevfest med networking-bonus

I fredags var jeg til gammelelevfest på et gymnasium som ikke var mit. Jeg har gået på Østre Borgerdyd, som bogstaverne af balloner herover skal symbolisere. Billedet er fra ØB-lokalet, som var blevet pyntet op til os fra ØB. Dem fra Metropolitanskolen fik et andet lokale, og så var der ellers "ægte" gymnasiefest for alle i et stort festlokale, der faktisk lignede Vega lidt.

Pointen er, at mit gamle gymnasium er blevet slået sammen med Metropolitanskolen og dermed har dannet et megagymnasium, der hedder Gefion. Det er nogle meget fine lokaler, de har fået, på Geologisk Institut næsten midt i byen, men det er godt nok stort. Især når man tænker på, at ØB var et lille, hyggeligt Østerbro-gymnasium, hvor alle vidste hvem alle var. Men sådan er det, gymnasierne er blevet privatiserede, og der er ikke råd til små gymnasier i København.

Men en god ting: Min veninde pressede mig til at networke med et par lærere, og de var meget positive for at lade mig komme i praktik på Gefion! Yay! Sikkert bare for en kort periode, men det bliver helt sikkert spændende og lærerigt! Og totalt nervepirrende.

Nå, Jeg skal lige finde på noget at lave. Jeg har sovet hele lørdag væk, og nu, efter et kort besøg på et meget kaotisk Bogforum, er jeg meget meget hyperaktiv og ikke spor i søndagshumør. Hrm.