tirsdag den 8. marts 2011

Brødamok på Kvindernes bage... jeg mener kampdag

I søndags købte jeg den her i Rema 1000 til 99 kr:

Det er Selina Juuls kogebog Stop spild af mad.

Den inspirerer med fine franske opskrifter om restemad, men også med bare at få gjort noget ved alt det madspild! And that I did... tror jeg.

Jeg bagte tortillapandekager (til en rest kødsovs) af (ca.!) 1 dl hvedemel, 1 dl rugmel, 2 spsk olie, 2 dl koldt vand og lidt salt. Dejen rulles flad med to stykker bagepapir og bages på en tør pande, 5 min. på hver side.

Pandekagerne blev lidt for tykke, så de ikke kunne rulles om fyldet, så det kan anbefales at rulle dem meget tynde! De smagte dog ret godt :)

Så bagte jeg selvfølgelig chokolade/mandel/bananmuffins til dessert ud fra en meget improviseret opskrift i mit hoved, som jeg har lidt svært ved at gengive. Jeg skriver ned næste gang jeg bager dem, ok?

Her til formiddag bagte jeg knækbrød efter den her opskrift.

Og så købte jeg billige påskeliljer...

Derudover bagte jeg også rugbrød, og lige nu har jeg en omgang kerneboller i ovnen. Planen er, at jeg vil huske at tage madpakke med på arbejde og på uni af alle mine lækre nybagte ting, så jeg ikke bruger så mange penge på kantiner - og jeg får brugt alle mine kerner og frø! Skat har åbenbart udset sig en masse af mine penge, så der er dømt spareforår... øv øv. Men så må man jo være lidt fantasifuld!

2 kommentarer:

Selina Juul sagde ...

Hej Cecilie,

Så lige dit blog - jubii jubii dejligt at se at du godt kan lide vores bog :-)))

Og supergodt at du allerede er begyndt at lave restemad (og det ser godt ud!) Jeg vil straks gøre folk i vores Facebookgruppe opmærksomme på din flotte restemad.

Fortsat god kam (mod madspild).


Kærlig hilsen,
Selina far Stop Spild Af Mad

Cecilie L. sagde ...

Tak for din søde kommentar :)