mandag den 28. marts 2011

Muffins og stress


Forleden dag bagte jeg ovenstående bananmuffins af ren rastløshed fordi jeg havde en formiddag fri og ikke kunne administrere det, og sådan er det tit, når jeg bager. De er dog blevet rigtig gode, men desværre improviserede jeg ret meget, så jeg kan ikke komme med den præcise opskrift. Men vi er nok ude i noget a la det her:
  • 2 modne bananer
  • 75 g sukker
  • 2 tsk vanillesukker
  • 1 tsk bagepulver
  • 200 g hvedemel
  • 1 æg
  • 50 g smeltet smør
  • 50 g hakkede mandler
Bananerne moses med en gaffel og æg og sukker blandes i. Derefter resten af ingredienserne. De bages på 200 grader i 20 minutter. Mine er pyntede med glasur af smeltet mørk chokolade irørt mælk og flormelis, samt hakkede mandler.

Jeg har været i praktik igen i dag, og selvom det er fantastisk spændende og brugbart, er det meget hårdt, at det samtidig tager mine læsedage fra mig, så jeg både mangler tid til at læse, men også til at være mig selv og sove længe og den slags. Jeg ved ikke om jeg simpelthen skal lade være med at satse på at kunne klare et fuldtidsjob eller om jeg måske bare har for mange andre planer også - fx fagrådsmøder og radio om aftenen. I hvert fald er jeg nået langt over grænsen af hvad jeg kan håndtere, og det er lidt hårdt at indse. Jeg tror jeg fra nu af, bliver nødt til ikke at lave mere end et par enkelte aftaler i løbet af en uge. Jeg synes jeg er lidt for ung til at gå helt ned med stress, nemlig.

Nogle gode råd?

2 kommentarer:

Stine sagde ...

Hmm. Nej, studerende har vist generelt bare mere fritid end folk med fuldtidsjob. Måske er det bare noget man skal indse og så skære ned på aftaler med veninder osv når man er færdiguddannet? Jeg ved det ikke, men jeg regner også med, at det bliver hårdt i starten med fuldtidsjob :/

Copenhagen Photos sagde ...

De ser lækre ud...
Har masser af råd, jeg har indsamlet fra gode venner i efteråret.
Du siger bare til, hvis det er:)