torsdag den 14. april 2011

Sommerferieplaner






Billeder fra Uppsala, da jeg var der for et par år siden og besøge min veninde. Jeg trængte til et gensyn, fordi mig og Jesper (og jo, sådan må man faktisk godt skrive det - nå!) har søgt Nordkurs (sommerkurser i Norden) i år. Vi havde egentlig søgt et litteraturkursus i Trondheim, Norge, men vi er ikke kommet ind der. Faktisk er der kun ledige pladser tilbage i Uppsala, Sverige - hvor kurset går ud på, at man skal lære en masse om svensk sprog og runer.

Vi er meget i tvivl om hvad vi skal gøre. Vi skal helt sikkert reagere meget hurtigt, for der er nok også andre, der gerne vil af sted. Det hele bliver nemlig betalt, og man får ects-point for det, så det er jo en billig og givende sommeroplevelse!

Det er bare sådan lidt... det var ikke det vi havde håbet på. Vi startede med at satse på USA, men fandt så ud af, at det blev for dyrt. Så gik vi over til Skotland, men da det dumme Engelsk ikke ville godkende, at jeg tog 1,5 point for lidt, ville jeg blive nødt til at tage to kurser i stedet for et - og så havde vi heller ikke råd. Så gik vi over til Norge, men vi var jo nok i så dårlig tid, at det var for sent.

Nu er der så Sverige tilbage, og det er måske lidt... kedeligt. I hvert fald i forhold til vores første forhåbninger om USA. Men det er også lidt kedeligt slet ikke at gøre noget, nu hvor vi har prøvet hele foråret. Jeg har virkelig brugt mange dage på at finde rundt på universiteters hjemmesider, snakke med forskellige studievejledninger osv. Man kunne selvfølgelig tage på Roskilde Festival, men det tror jeg faktisk jeg er ved at blive for gammel til.

Jeg synes det kunne være hyggeligt at tilbringe lidt sommer i Sverige med Jesper og måske nogle andre fra studiet, og Stockholm ligger heller ikke langt væk fra Uppsala. Men svensk og runer? Det bliver nok mit sidste "danskfaglige" fag, så det ville måske være lidt ærgeligt at spilde det på noget som ikke rigtigt interesserer mig. Hmmmm.

Hvad ville I gøre? Hvad skal I til sommer?

Ingen kommentarer: