torsdag den 4. august 2011

Smukke Firenze

Så er der billeder fra det smukke, smukke Firenze. Jeg tror slet ikke jeg har fanget det godt nok - jeg gik bare rundt i smukhedsekstase...
Denne altan har et slags halvtag over, så den får nok aldrig sol. Men det er jo heller ikke ligefrem et must i Italien, hvor man nærmere søger skygge. Det ser dog ud til, at planterne vokser fint uden solen - og det var lige et kickstart til at få flere planter på min egen (solløse) altan.

Dansende babyer.

Lille del af meget stor domkirke - duomi, som det hedder på italiensk.

Dante.

Udsigt fra Ponte Vecchio (bebygget bro - kan ses længere nede). Hej smukhed.

Udgangen fra den gamle del af byen. Alle italienske byer, næsten, har en bymur omkring den gamle del af byen.

Bymuren set udefra.

Det er Ponte Vecchhio den første bro. Vi besteg et lille bjerg/bakke for at se ud over byen.

Fra en lille café højt oppe kunne man jo så tage det ultimative kitch postkortbillede.

De færreste på bjerget/bakken havde opdaget, at man kunne komme endnu længere op til en lille kirke, hvor udsigten var endnu bedre.

Duomien set fra gaden.


Virkelig en by jeg kan anbefale at se! Mest bare for at gå rundt i byen og se på smukke ting, men hvis man er kunstinteresseret (eller har en kæreste, der slæber kunstbøger med på ferie og den slags) kan man også besøge det store museum Uffizi, hvor man kan se en masse renæssancekunst. Det gjorde vi selvfølgelig - husk at bestille billetter på nettet hjemmefra! (Google det. Det var sjovt nok ikke mig, der satte mig ind i, hvordan man gjorde.)

3 kommentarer:

Kathrine sagde ...

Hvor ser det smukt ud, har altid gerne villet en tur til Firenze, og det er da klart lige rykket længere op på listen efter de her billeder! :)

Janne B.T. sagde ...

Det er virkelig smukt :) Og for mig, som ikke har rejst nogen som helst steder, er det virkelig fascinerende at se, hvordan der ser ud ift. en typisk dansk by :)

Cecilie L. sagde ...

Er glad for, at I kunne fornemme stemningen gennem billederne... byen er klart et besøg værd!