søndag den 18. marts 2012

Københavns hovedbibliotek renoveres

I går var vi inde i byen for at hente bøger om Hamburg (jubiii) på biblioteket, købe nye glas (jeg havde oprindeligt 12 af mine spanske glas... i fredags smadrede jeg endnu et, og så var vi tilbage på 3!) og derefter på universitetet for at læse - argh, på en lørdag! Vi holdt kun ud i to timer. (Jeg kan se, at jeg er blevet en vi-person - overvejer lige om jeg så burde rette det til, at "vi" smadrede et glas? Heh.)

Hovedbiblioteket lignede absolut ikke sig selv - det er faktisk delvist lukket lige nu, så vidt jeg kunne forstå. Det meste af stueetagen er revet ned, men på 1. sal er de da kommet så langt her:


Jeg har tænkt på hvornår Hovedbiblioteket begyndte at ligne de andre store danske biblioteker med lidt mere moderne indretning. Men det her går umiddelbart lidt over stregen, synes jeg. Meeen mange ting kan nå at komme til - håber på flere gode stole  og sofaer og måske knap så meget futurisme...


1 kommentar:

Anne sagde ...

Enig! Det er da lige lidt for sterilt. Vi vil have hygge :)