tirsdag den 10. juli 2012

Byg din egen sommer


Når nu vejret kun er sommer, når det passer det. Og man ikke rigtig har de der mange ugers sammenhængende ferie som man plejer. Og der ikke venter nogen ferie sydpå. Ja, så må man jo bare simulere sommer i stedet for.

En ting jeg synes er meget sommerlig er spontanitet. Man bliver af en eller anden grund meget mere spontan om sommeren. Så i dag cyklede jeg hjem fra arbejde, ned i Jægersborggade (som er meget tæt på mit hjem), drak iskaffe med min gamle læsegruppe (mens jeg var mega-misundelig på folk, der skal i praktik i USA!) og gik tur på Stefansgade. Bagefter ringede jeg op til Jesper og lokkede ham med ud til reception i Litteraturhaus for min fars kone, Anne Eltard, som lige har udgivet cd'en Citinside, som er (og jeg citerer) "en ny eksperimenterende fusion af lyd og meditationspoesi skabt til mennesker i en storby". Hun har lovet, at det er fri for bjælder og den slags, og det er faktisk rigtig fint. Og så er jeg helt vild med grafikken:


Klik for mere info :)

Efter lidt salater fra Det Eksotiske Hjørne, er jeg nu klar til sofahygge. Mere energi var der åbenbart ikke i mig i dag.

Ingen kommentarer: