tirsdag den 16. oktober 2012

Hjemme igen

Park Slope, Brooklyn

Nåmen, hvis du synes min blog har været en anelse kedelig her på det sidste, og jeg har været skrupdårlig til at kommentere på andres blogs... så har du har ret.

Jeg har nemlig slet ikke været hjemme; jeg har været i New York. På babymoon, som det åbenbart hedder - sidste kæresteferie inden babytid.

Det har været en rigtig spændende tur, hvis eneste mørkpunkt (hvad er det modsatte af lyspunkt?) var, at jeg tog lidt stramt imod de skiftende temperaturer (vi havde både 25 grader og 1 grad på en uges tid) og blev godt og grundigt forkølet de sidste par dage.

Ikke desto mindre har jeg fotograferet som en gal og samlet tips sammen til en stor New York-guide til bloggen. Så følg med det næste stykke tid, hvis du vil vide lidt mere om New York. Og hvis du vil vide noget specifikt om New York, kan du jo prøve at spørge i kommentarfeltet, så vil jeg gøre mit bedste for at svare på det.

En lille intro: Vi var ti dage af sted, boede i en AirBnB-lejlighed (altså privat leje) i Park Slope, Brooklyn og der var især fokus på gravidvenlige ting, hvor man fx ikke går meget lange ture (som vi så kom til at gøre alligevel, for det er jo New York) og sidder ned tit, men vi var da også til en enkelt koncert. Ellers har vi været på bådtur, på museer, ved (lukket) forlystelsespark, på mexicansk restaurant nævnt i Michelinguiden, på mad-orienteret rundvisning (chokolade, ost og øl), i hippe (og danskerfyldte) Williamsburg, shoppet i SoHo, været turistagtige i Midtown, set virkelig meget Halloweenpynt, tilbragt virkelig meget tid i subway'en, spist masser af typisk amerikansk mad, gået flotte solskinsture i Central Park, gået på den fine Highline og meget mere...

Lige nu har jeg dog lidt travlt med at forsøge at blive rask på gravidvenlige måder (farvel echinacea, store mængder af ingefær, næsespray og rødvin...) - så jeg kan være frisk til at være oplærer i et it-system for et arkitektfirma i morgen og flere uger fremover. Det har mit arbejde nemlig lånt mig ud til, så nu må vi se, hvor god jeg egentlig er til at redigere hjemmesider og være pædagogisk samtidig.

Ingen kommentarer: