torsdag den 24. januar 2013

Hvad en tur i Netto kan føre til

Forleden dag var jeg i min yndlingsnetto på Tagensvej. Den er stor og velassorteret, så de har altid mange gode ting.

Her fandt jeg en fin blomst til 8 kr.


Og garn til 8 kr. nøglen (der stod 18 kr. på skiltet, men kassedamen slog det hele ind som "julegarn" til 8 kr. nøglen, så måske har det bare været rester fra jul. Det multifarvede soyagarn (der lærte jeg et nyt ord) er rigtig fint og blødt - jeg tror jeg kaster mig ud i nogle firkanter til et babytæppe.


På tilbudshylderne fandt jeg disse plexiglasæsker til 20 kr. stykket. Og så gik jeg hjem og sorterede de bunker af smykker, som i lang tid bare har ligget og viklet sig ind i hinanden i støvede skåle.





Da æskerne var så fyldte, at mere fyld ville mindske overblikket, gik jeg i gang med at finde på alternative løsninger.


En gammel badeværelseshylde blev til stativ til øreringe. Samtidig fik jeg lige repareret de sorte, de hjerteformede i "guld" og de små med perler. Min smykketang ligger langt væk i kælderen (sammen med resten af smykkegrejet fra en mere kreativ del af mit liv), men en lille saks kunne sagtens bøje de små metalringe, så tingene hang sammen igen.


En gammel gaveæske fra Urban Outfitters med vat i bunden blev hjem for alle stik-øreringene, som ellers aldrig kan finde deres partnere.


Til sidst fik jeg også opdateret mit faste smykkestativ, så det hele faktisk kunne være der.

Nu må jeg aldrig mere købe smykker igen.

(Selvom jeg allerede i dag konkluderede, at der er stor mangel på sølvøreringe i samlingen. På den igen...)

Om jeg keder mig? Hvorfor spørger du om det?

Ingen kommentarer: