mandag den 13. maj 2013

Økologi og identitetskriser

Jeg har længe tænkt på, at denne blog har en identitetskrise. Det har altid været naturligt, at jeg skrev om mit liv og de temaer, der optager mig. Men efter jeg blev gravid, var der to nye temaer, der indtrådte i mit liv: børn/graviditet og hækling. Det første selvfølgelig mest fyldestgørende, men det andet fylder også en del i mit liv, især efter jeg er gået på barsel.

Problemet er, at jeg ikke helt kan se bloggen gå den vej. Jeg ved ikke præcist hvorfor, måske er det fordi det ikke er "sejt" nok. Faktisk tror jeg det handler lige så meget om min egen identitetskrise. Jeg synes, at de fleste andre mødre er seje, også i blogverdenen, men det er som om jeg ikke selv føler mig så sej. Mit liv handler om babyer, bleer og garn. Til nøds en sjov tv-serie eller et farverigt boligblad. Og så en del cafeer. Væk er skønlitteraturen, avislæsningen (det bliver til en halv artikel om ugen), barbesøg, øldrikning, studenterpolitik, fester, koncerter, voksenmusik osv. Jeg kunne nok finde tid til alt dette, hvis jeg gad. Men jeg gider ikke. Selv hvis jeg endelig tog mig sammen til at malke nok mælk ud til at gå på druk hele natten, vil jeg meget hellere tidligt hjem og amme. Når Vera sover, og jeg har lidt sofatid, er det et blad eller hækling jeg rækker ud efter. Ikke avisen, og da slet ikke en roman. Fagrådet, som jeg før barsel var en (hvis jeg selv skal sige det) engageret formand for, har jeg stort set ikke skænket en tanke siden mit sidste møde.

There. I said it. SÅ kedelig er jeg blevet. Men med den kæmpe personlighed, jeg netop har mødt, Vera selvfølgelig, har jeg bare nok indhold i livet uden de andre ting. Og det lyder vist ikke særlig sejt.

Jeg tænker, at det nok ændrer sig igen på et tidspunkt, men jeg bliver nok aldrig den samme som før.

Anyway. For at beskæftige mig med noget meningsfuldt alligevel, har jeg besluttet, at bloggen får endnu et nyt tema: økologi! Det brænder jeg nemlig for, stadigvæk. Med de nye undersøgelser, der har vist, at danske børn har sprøjtegift i urinen, synes jeg kun det er endnu mere relevant at gå mod et mere økologisk liv. Derfor vil jeg fremover prøve at skrive mere om økologiske produkter, tilbud på økologi osv.

Spiser I økologisk? Hvorfor/hvorfor ikke?

10 kommentarer:

Linen sagde ...

Jaaaa det var da et godt nyt tema, men jeg synes nu også du virker som en sej mor. De der cafebesøg tør jeg slet ikke endnu, så på det punkt synes jeg du er ekstra meget sej :-)

Stine sagde ...

Tror heller aldrig man bliver den samme, og jeg synes faktisk alt det her børnenoget er ret fedt! Sådan er det nok at blive voksen!

Og jeg gider sgu heller ikke gå ud om aftenen... den bedste aften er når det er nemt at putte Dicte, hun ikke vågner om aftenen og Jens og jeg kan se en god film eller tv-serie. :)

Stine sagde ...

Køber økologisk når prisforskellen er lille - og altid når det er æg :)

Bitten sagde ...

Samme som Stine mht økologi :)
På dagpenge synes jeg, at det er lidt for dyrt med økologi... vil meget gerne, især med baby og den slags, men det er unægteligt noget dyrere. Så jeg forsøger at prioritere og sætte ind der, hvor jeg kan.

Cecilie L. sagde ...

Tak for jeres svar :)

I er også (/ bliver) seje mødre!

Kathrine sagde ...

Godt tema :)

Vi spiser nok 15% øko herhjemme, køber det når der ikke er alt for stor prisforskel. Og så kan jeg bedst lide øko mælk, gulerødder, havregryn, smør, hakkede tomater og andre basisting. Det køber jeg næsten altid øko af!

Kathrine sagde ...

PS: Jeg elsker alle babyindlægene og den slags, er bare for dårlig til at få kommenteret!

Cecilie L. sagde ...

Trine - Tak! Og dejligt at høre :) Jeg kender det godt, jeg er også dårlig til at få kommenteret. Men det glæder jo altid :)

Kathrine sagde ...

Efter instagram er blevet så populær, så kan man godt se det på kommentarerne rundt omkring, men har lovet mig selv at blive bedre til at få kommenteret :)

I øvrigt kan jeg se du linker til min gamle blog Sniksnakkerier, har flyttet bloggen til hverdagsskribleri.blogspot.dk!

Cecilie L. sagde ...

Åh, jeg må se at få ordnet min linkliste!