torsdag den 26. september 2013

Vi tester Totseat - bærbar babystol

Sponsoreret indlæg


Vera og jeg har fået mulighed for at teste Mammashop, som er en webshop med ting til babyer og deres mødre (jeg spottede lige virkelig meget ammetøj). Jeg valgte at teste en Totseat, som er en bærbar babystol. Da Vera var omkring seks måneder gammel, lærte hun at sidde oprejst uden støtte, og så fik vi samlet Tripp Trapp-stolen og puttet hende i den (okay, måske tyvstartede vi lidt og puttede hende i højstol et par uger før hun kunne sidde uden støtte, men kun megetmegetmeget kortvarigt...).

Herefter åbnede der sig en ny og dejlig verden med Vera med til bords. Før dette sad vi med hende på skødet eller hun sad i skråstolen, når hun fik grød og mos, og det var faktisk ret besværligt og ikke særlig fælles måltid-agtigt. Nu kan vi allesammen sidde ved spisebordet og spise sammen, og vi elsker det! Vera trommer lykkeligt i bordet, og vi andre får faktisk også lidt mad indenbords.

Nu er det så bare det, at Tripp Trappen ikke kan være i pusletasken, og hvad skal man så gøre, når man skal ud? Her kommer Totseat ind i billedet, så den måtte jeg hellere få prøvet. Og det har jeg gjort i en uges tid nu.

De positive ting først:
  • Først og fremmest: stolen virker! Den sættes på en almindelig stol, og vupti så har man en plads til baby.
  • Og den fylder heller ikke noget som helst i tasken, især ikke hvis man er meget fingernem (det vender vi lige tilbage til).
  • Jeg har testet den på tre forskellige stole nu, og den passede fint på alle tre.
  • Brugsanvisningen var ok, og det tog kun lidt (kærkommen) hjernegymnastik at forstå systemet og alle de mange variationer af systemet... nu er hjernen måske snart klar til at skrive speciale?
  • Vera sidder pænt på stolen og ser ud til at have det fint der. Hun sidder også lavt nok til, at hun ikke kan hive ting ned fra bordet, hvilket faktisk er ret smart, når man er ude, hvor man jo ikke lige altid kan sørge for, at der ikke er noget skrøbeligt eller farligt i en radius af en babyarm.
Smart lille etui for meget fingernemme forældre.
Og så til de negative ting:
  • Til ære for jer, kære læsere, har jeg testet stolen med et par andre babyer. Disse babyer var lidt ældre og lidt mere vilde end Vera (hun tænker mest på mad, når hun nærmer sig et spisebord) og krævede altså en hånd på sig, når de sad i stolen. Især mens den blev spændt fast om dem. Baby sidder nemlig ikke lige så "fanget" her som i en normalt højstol. Men det var en fin nødløsning til disse babyer, da de prøvede den.
  • Det med at sidde så lavt er ikke kun et plus. Der spildes lidt mere mad på gulv og babykrop, og babyer, der selv spiser ting fra bordet og for eksempel øver pincetgreb, vil nok få et problem her. Jeg har vist læst et sted, at man ganske uofficielt kan sætte en pude under babyen, så den kommer op til bordet, men jeg ved ikke hvor sikkert det er. Et forsøg værd, måske?
  • Jeg kunne altså ikke lige i min mor-travlhed få stolen ned i etuiet igen. Måske jeg lærer det på et tidspunkt, men man kunne måske have lavet et lidt større etui med tanke på travle forældre, der lige skal rydde op og pakke pusletaske med en baby på armen.
Nå. Men alt i alt et ret smart stykke babyudstyr, som jeg godt kunne have fundet på at købe selv.


Jeg har fået Totseat'en fra Mammashop mod, at jeg skriver om dem på min blog og linker til sitet. Jeg har dog fået frihed til at skrive, hvad der passer mig, hvilket jeg selvfølgelig også har gjort.
Bare lige så vi har det på det rene :-)

Ingen kommentarer: